WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Thursday 13 September 2012

So Iphone 5 Sudah Keluar

Iphone 5 sudah keluar. Semua media wow.. kawan-kawan saya yang fangirl pun wowww.. saya tak pegang Iphone 5 sebab baru je released pun kan lagi. Tapi pernah juga mencuba Iphone 4 dan 4S kawan. Daripada segi design, Iphone memang stylish. Sangat cantik. Ketahanan pun jatuh berapa tingkat dan retak seribu pun boleh pakai lagi. Of course tu kelebihan Iphone. Tak dapat dinafikan.

Apa yang saya tahu Iphone 5 suda jadi gigantic. Sudah jadi 4 inci. Ada juga boleh dibuat panggilan 3G menggunakan IOS6.. maaf kalau saya dapat maklumat salah. 3G call bagus untuk pasaran Malaysia.

Kalau anda perasan, hp mat salleh kebanyakkan memerlukan duit lebih dan data tambahan. Saya pernah dan masih minat BlackBerry (Canada) kerana kepantasan social networknya. Rekabentuk pula sungguh cikgu ekekekek. Tapi sama seperti Iphone yang sangat Amerika, BB juga memerlukan pelan tambahan untuk lebih efisen penggunaannya. Berbanding telefon yang pandang ke timur macam Samsung (Korea), Sony yang tak ada lagi Ericsson(Jepun) dan HTC (Taiwan).. anda hanya perlu menggunakan data internet. Murah dan bajet.

Bila Samsung menggunakan design curve untuk Ace mereka kata Samsung tiru. Bila depa tiru touchscreen hp yang asalnya bernama IBM’s Simon ( Tentulah tak glamor sebab tak ada strategi pemasaran macam Iphone) dikatakan inoooovaaatiff.. senang cerita boleh je Apple target saman LG dan HTC, atau Motorola yang juga Amerika.. tapi kenapa Samsung? Sebab tu pesaing terdekat. Produk Asia pulak tu.. mana boleh tahan kan?

Link untuk first touch hp: http://arstechnica.com/tech-policy/2012/02/if-android-is-a-stolen-product-then-so-was-the-iphone/

Pemasaran cara barat sebenarnya penuh dengan propaganda. Terutamanya Amerika. Timbal balik sama saja dengan buatan negara Asia. Orang cakap yakin diri dan jual diri lebih. Daripada segi politik mereka mengesahkan diri mereka sendiri sebagai negara dunia pertama. Walaupun daripada segi sosio ekonomi, Jepun tersangatlah maju walaupun selepas pengeboman Hiroshima. Filem perang mereka sentiasa menunjukkan menang dengan Vietnam dan Jerman walaupun sebenarnya kalah terbenam. Bab filem jangan cakaplah, alien pun target USA dulu. Malah kalau satu dunia diserang zombie pun seorang wanita bernama Alice boleh menyelamatkan satu dunia. (Cewah kan.. padahal makcik minat je layan Resident Evil..:P)

Bagi saya buatan Amerika yang paling terbaik ialah BRAD PITT!! :D
Saya Brad Pitt.. dari muda sampai tua saya tetap kacak.. :P
Berbalik pada Iphone 5. Kuasa membeli di tangan anda. Kalau berminat, belilah. :)

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D