WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Sunday 2 September 2012

Resident Evil 6!

Wahai penduduk Racoon City!



Resident Evil game is back! Yeah, saya dah terlalu tua untuk bermain video game, still it brings back the memory. Apatah lagi orang yang pernah saya sayangi memperkenalkan game ni. Bring back the memory masa dating, beliau cari video game Resident Evil kat Low Yatt Plaza.Guy should know, kalau kena gayanya, awek anda akan follow apa yang anda minat. Apapun cinta pertama saya tu dah beranak-pinak dan jadi tokey kain di Terengganu.


Ok stop personal story. (Apakah?). Kali terakhir saya bermain Resident Evil semasa siri ke-4. Itupun masa umur 29 tahun dan rasanya 30-an dah terlalu tua untuk main video game kihkih. Rasanya baru semalam saya berumur 23 tahun masa first time saya main Resident Evil 3 dekat pc. Saya tak pernah main game RE yang first series, tapi pernah main siri ke-2,3 dan 4. Yang siri-siri khas tu saya dah tak ingat. Jadi pernah je verangan nak pakai cosplay Jill Valentine masa third series dulu :P. Saya selalu anggap x-boyfriend dulu tu Leon Scott Kennedy dan saya Claire Redfield. Tu la asal-usul nama Claire..la pulak..cerita lagi kisah shenta dulu2.

Resident Evil 6 ni ada tiga storyline. First, kisah Abang Leon sayang..dan dia berpasangan dengan Helena Harper (Watak baru). Leon selalu je tukar-tukar partner..jahat betul CAPCOM. Dalam cerita Leon, Presiden U.S dah bertukar jadi zombie (bapa si Ashley RE4 la kot). Wow! Selamba derk je kan Presiden US jadi zombie dan kena tembak sedas di kepala pulak tu. Kalau Malaysia buat macam tu, abis lah.

Second story, pasal Sherry Birkin. Ingat lagi Sherry dak kecil yang Claire selamatkan dalam RE2? Sherry dah jadi ejen kerajaan dah sekarang. Beliau berpasangan dengan Jake Muller. Jake ialah watak utama. Sapa Jake? Jake ni anak penjahat hensem yang mati dalam RE5, Albert Wesker. Kenapa tak nama Jake Wesker? Entahlah.

Third story, pasal abang Claire, Chris Redfield dan Piers Nivans di Hong Kong. Chris memang main hero, beliau tak wujud pun dalam RE4. Tapi saya tetap suka Leon lebih :D
Macam RE5 (walaupun saya tak main), ada partner. Habiskan tiga cerita ni maka cerita keempat akan unlock.

Sejak dah berumur ni saya layan filem RE saja. Kalau anda peminat setia game RE memang sakit hati tengok cerita sebab berlainan plot. Tapi sebab RE sokong juga movies RE. Paling sakit hati saya Leon Scott Kennedy dalam game lagi handsome daripada dalam filem. Begitu juga Carlos Oliveira. Yang menjadi pun rasanya Jill Valentine dan Ada Wong (cuma pendek).

P/S: Pada 7 September nanti, tayangan perdana Resident Evil: Retribution akan ditayangkan di TGV Sunway Pyramid dengan membawa Li BingBing (pemegang watak Ada Wong). Acara akan bermula pada jam 6 petang. Kalaulah dapat undangan tiket memang layan je. Dan..dan..ada dijual merchandise RE masa tu..geget2 jari di sini..takkan nak ambil cuti hari Jumaat kot..

1 comment:

Anonymous said...

Resident evil 6 ni ada penghinaan terhadap islam tak? macam resident evil 4 & 5. Apa masalah capcom(orang jepun) ni sebenarnya?

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D