WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Wednesday 12 September 2012

Review Samsung Galaxy S3

Assalammualaikum dan hai, Hari ni saya nak review sikit mengenai Samsung Galaxy S3. Ya akhirnya, macam tak percaya saya beli. Padahal S2 sudah menjadi buah hati saya. Pertama saya tak berkenan dengan rekabentuk S3. Saiz yang besar memang bukan idaman wanita. Sebab tu saya elak Note walaupun function besh. Tapi saya rasa Samsung cuba mengelak saiz Iphone agaknya.

Saya beli di kedai Nokia dekat escalator Tesco Manjung. Amoi2 di situ sangat berbudi bahasa dan melayan pelanggan dengan baik. Harganya sedikit mahal berbanding FSE di deretan kedai yang sama. Tapi ya Allah maha sombong betul penjual kedai FSE itu. Maklumlah masa tu saya pakai t-shirt dan jeans ala lepas tuisyen. Memang pandang kerek sangat. So saya pangkah kedai tersebut.

Oh anda akan dapat usb kabel yang bercantum dengan soket cas bateri, earfon dan cas kereta. Saya juga dapat flip casing kaler pink.. ekekekek.. Dan pastikan anda mendapat SMS warranty Samsung selewatnya sebulan selepas pembelian. S3 rasanya sama sahaja dengan S2 tapi tentulah ada upgrade kan? Antaranya..

1. Quadcore empat teras yang membuatkan hp anda tak akan lag. (Tepuk2)
2. Boleh upgrade ke Jellybean 4.1.. tapi kena tunggu giliran. Pre install masih ICS 4.0.
3. Smart stay di mana hp anda tak akan terpadam selagi anda memandang. Akan detect melalui front camera.
4. S Voice akan call contact pakai cakap je. (Tapi termuncung2 juga mulut kalau tak dibantainya call orang lain..:P)
5. Video yang akan motion dalam video player.
6. Ada motion sensory. Saya belum explore. Yang saya tahu bila saya telangkup hp, music player akan berhenti. Yang lain saya belum explore lagi.
7. Micro sim, bererti sim yang besor kena potong. Macam Iphone. Bererti anda tak boleh suka suki tukar sim ke hp lain yang bukan micro sim.

Boleh command suruh unlock tapi kalau suara dah parau beliau tak cam..:P

Gedabak kan? Tengah menunggu update software ke Jellybean. Kalau tak sabor anda boleh buat di kedai tepon.

S Voice saya suara seorang jejaka, sebab tu ayat ngorat power.. tapi bila provok pasal Apple terus ayat coverline :P
Command suh call adik :)


Cun kan versi kaler merah? Tengok kat Sen Heng tadi sudah kuar. Zalim betul sebab saya dah beli warna biru..huh!
Err..saya rasa itu je kot yang saya perasan berbeza daripada S2. Kalau semua ni tak menarik minat anda maka baiklah stay kepada S2 yang lebih stylish dan feminin. Tolak design yang gedabak, saya puas hati dengan S3. Cuma agak geram bila saya dah beli kaler pebble blue ni baru kuar version garnet red..-_-..kejam!

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D