WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Saturday 1 February 2014

LANGKAWI FIRST DAY PART 2

Maka 4.30 petang kami pun bertolak ke Langkawi Bird Paradise And Wildlife Park. Dari Kuah lebih kurang 10 minit by taxi. Kami booking Uncle Anbalagan ni juga, dia tunjuk la jadual perjalanan pergi RM30. So kalau da tunggu pergi balik RM60. Haha jatuh juga dagu makcik ingat dalam RM40 ke kan.. tak pe la.. dah memang tak ada yang boleh drive.. okey on.

Sampai sana macam jakun juga sebab kepala imejin zoo. Tapi macam plaza. Masuk jer dalam tu dan akan jmpa kaunter tiket. Adult dengan MYKAD kena RM15, 60 years old ke atas dengan MYKAD kena RM10 dan juga kanak2 dengan MYKID kena RM10.. patut teacher's rate kena RM8 kalau ikut website dia.. macek pun tak perasan yang dia caj macek RM12. Apapun nak harga special kena tunjuk MYKAD and anything kad guru (NUTP ke apa2 persatuan guru).

Sampai depan pintu staff situ akan ambil gambar sefamili dengan burung-burung yang baik hati. Yaya dapat burung hijau yang baik dan Piya pun berani dapat burung warna putih. Mama je kelakar dapat burung besar yang patuk keronsang mama sampai patah haha.. gambar tu kena caj RM35, masa keluar nanti dia bagi. Kalau tak nak pun tak apa. Tapi dia tak bagi ambil guna kamera sendiri. Kalau nak juga, pandai-pandailah korang klik.

Masuk dalam tu boleh beli makanan untuk feeding haiwan2 ni. Sebungkus RM6 masa kitaorang masuk la. Ada dedak, carrot, epal dan yang sewaktu dengannya.

Antaranya haiwan-haiwan yang terdapat selain burung, ada kura-kura, ular, buaya, musang, rakun, landak, rusa, kancil, kuda, arnab, kasawari dan apa2 je yang kitaorang lupa nak mention.

Haiwan paling dedikasi dan peramah kami anugerahka untuk Mummy Rusa yang periang dengan anaknya. Memang friendly alam betul. Haiwan paling poyo Pak Cik Merak yang dibiarkan bebas dalam tu. Gila poyo asyik cari pasal haha.

Elok la pakai topi sebab burung-burung tu bebas berterbangan.. kalau ter 'crek' ke apa..

Kami pusing-pusing dalam tu ikut arrow dia tunjuk sampai pukul 6 petang. Sebelum balik ke hotel kami pergi Plaza Haji Ismail Group cari coklat murah sikit sebab coklat di jeti sangat mahal. Contoh Kisses kat Haji Ismail RM10.90 kat jeti RM15.90. Kalau rajin ronda dalam Pekan Kuah lagi murah. Mama juga pergi cari brooch baru yang patah dipatuk Aiman Si Burung. Beli tapau kat gerai di situ. Nasi goreng cina RM5. Walaupun gerai dan nasi keras. Makanan kat Langkawi kan paling mahai di Kedah..

Balik motel.. semua dah pening kepala dan rasa nak muntah sebab baru rasa panasnya dalam badan bila daripada suhu panas di luar tetiba sejuk dalam motel. Mandi, solat dan makan, Konon nak jalan2 kat Pekan Kuah... tapi cancel sebab semua dah pening hehe. Memang dalam pukul 10, Piya dah zzzzzz...

Okay next post untuk second day.... whew!..

Sang Kura-Kura musuh Sang Arnab

Merak poyo yang sentiasa follow kitaorang.. poyo garang pulak tu..

Pak Cik Merak yang gigih guide kitaorang tapi garang huhu

Piya sedang rasuah kancil dengan carrot dengan harapan dapat seberang sungai yang ada buah-buahan... hah gitu caption..

Bagi merak makan dedak sambil berbual-bual.. -_-

Ini la Mak Cik Rusa yang paling dedikasi dan mesra alam

Itik2 sedang bermanja dengan Piya selepas dijamu makan

Yaya bajet Snow White nyanyi tralalala kekunun semua haiwan suka dia termasuk Flamingo.. ( padahal rasuah makanan)

Ni bapak rusa gigih asah tanduk.. beza daripada Sven yang comey dalam Frozen huh!

Buaya ni besar.. tapi pendiam.. gitu kan.. Piya palin seronok semua haiwan2 dalam Pada Zaman Dahulu di depan mata,

Enchanted la sangat arnab2 suka melihat kedatanganku dengan kobis di jemari :P



No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D