WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Monday 21 May 2012

Jom Gajet:Samsung Galaxy Tab 7.0

Salam sejahtera dan hai,

Bagi anda yang rasa nak beli Ipad tapi nak kos murah sikit boleh dapatkan Samsung Galaxy Tab 7.0.Untuk orang Perak area Manjung, anda boleh dapatkan dengan harga RM1299 sahaja. Ya benar, di outlet Samsung di Tesco Manjung. Tapi kalau anda ingin menambah 'screen protector' dan beg mereka akan menawarkan RM190-barangan asli Samsung. Jadi keseluruhannya RM1489. Ini harga pada 1 Mei 2012. Harap maklum.

Kalau anda memang tak nak 'screen protector' dan beg saya cadangkan anda membeli terus di outlet Samsung.

Saya pun melakukan tinjauan di sekitar kedai telefon bimbit di situ dan mendapat harga RM1350 untuk Galaxy Tab 7.0,beg dan aplikasi percuma dari kedai tersebut. Nama kedai tersebut Sin Yong Heng Telecommunication. Maknanya hanya tambah RM51 untuk aksesori yang bukan asli. Aplikasi yang dimuat turun ialah Angry Birds (3 versi-'original','season' dan Rio), Facebook, Android Turtle, Baseball Super, Blast Monkey, BmSnow, Cut The Rope, Drag Toilet Paper dan Walkabout. Beg merah di bawah pilihan saya sendiri sebab sangat suka warna merah. Servis pun bagus.

Nak berbaloi biar dapat aksesori dan aplikasi.
Tutup. Simpan dalam 'handbag'.
Buka bila nak guna.
Menggunakan Android 3.2 Honeycomb dan rasanya tak akan di upgrade ke ICS. Tapi nak guna wat kije okey jer. Ada 3G dan WiFi. Ia menggunakan skrin Super LCD bukan AmoLED seperti Samsung Galaxy Tab 7.7. Tetapi masih memuaskan. Processor 1.2 GHZ. Setakat sekarang belum sangkut-sangkut lagi YouTube. Malah saya juga bermain Sims Freeplay di sini. Bateri 4000mAh jadi memang tahan lama. Boleh guna untuk 'call', kelebihan daripada Ipad. Kamera belakang 3.2MP dan depan 1.3MP. Agak ketinggalan. Tapi masih memuaskan.
Secara peribadi, saya rasakan Tabby 7.0 lebih sesuai untuk wanita atau mereka yang berjari kecil. Keseluruhan 4.5/5 bintang.:D

P/S: Harga di Kangar, Perlis RM1499 semasa saya meninjau pada tarikh seminggu selepas 1 Mei 2012. Mahal betul!

4 comments:

widydib said...

motip gambar di screen...haha

Bidasari said...

erkk mmg screen lock wallpaper la :P

Anonymous said...

ipad boleh guna untuk call ke? sy buta it..nk tau jer

Bidasari said...

Ipad x blh guna utk kol..tak taw klau next ipad akn d upgrade utk kol..

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D