WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Sunday 13 November 2011

Mari Membebel Malaysia

Wak hasil balik asal..pening sungguh memilih data internet yang memuaskan hati.Saya mulanya merupakan pengguna Maxis.Sejak mula menggunakan telefon bimbit pada tahun 2001 memang Maxis pilihan..papa saya(hehe).Papa yang menghadiahkan telefon bimbit Nokia 3310 dan kad sim Maxis sebagai hadiah kerana melanjutkan pelajaran dalam bidang perguruan.Mak bapak mana tak suka anak jadi cikgu kan?Kecuali selepas AF,banyak yang nak anak-anak jadi penyanyi :p..

Tapi tu bukan ceritanya,ceritanya begini..semasa menggunakan Blackberry saya masih menggunakan Maxis.Lebih usage pun bil saya dalam RM120(BIS RM40-limited).Bagaimanapun setelah bertukar kepada Samsung Galaxy SL saya terpaksa menukar talian kerana aliran bil akan terus berjalan kecuali data packet disable.Kalau data disable macam mana saya nak terima emel dan notification social network kan?Saya pun bertukar kepada Digi Smart Plan dengan komitmen RM68.Rupa-rupanya Digi pula tidak boleh video call 3G dengan pengguna Maxis.Sedangkan itu saja saluran saya untuk menatap wajah anak saudara saya(Piya)..-_-..nasib baiklah saya ada talian prepaid Maxis yang digunakan masa kecemasan dengan telefon cikai Sony Ericsson C902 huhu..

Saya nak gunakan Digi Smart Plan sebagai hotspot pun tak boleh sebab di Kangar tak ada signal 3G Digi.Huh…jadi masih teruskan dengan Celcom Broadband RM71.70(5GB..sekarang tak ada plan 5GB,ini masa saya punya kontrak dan masih diteruskan)..saya ingat nak tukar Digi Smart Plan RM48(1GB) sebab tak guna sangat Digi kecuali terima emel,FB dan tweet di tepon.

Bil Astro pula dari rm49+ meningkat kepada rm52+ dan bulan ni dah jadi rm59+…rasa ada juga nak guna basic saja..-_-..atau kita boikot je televisyen..hehe..

Sempena PRU ni..pihak mana yang menang tolong jenguk-jenguk isu ini ya?Rakyat bukan pro mana parti sangat pun kecuali yang mana boleh bantu ringan-ringan beban.(Eh politik la pulak hehe).

Ke kena jawap balik...ekau pakai ajo la Nokia 3310 balik..(tapi tapi..macam mana rakyat nak maju kalau tak ikut teknologi kan?kan?:D)

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D