WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Wednesday 3 November 2010

Susah Hati Banjir Di Perlis

Papa baru MMS..view dekat Titi Cai,Kangar.Ini dekat jalan raya.Kawasan taman perumahan dah masuk air dalam rumah.

Salam..susah hati sebab rumah mama di Taman Desa Pulai 2,Kangar dah dinaiki banjir paras lutut(dalam rumah).Aku ingat lagi banjir tahun 2005..3 hari baru air surut dan kami dapat bantuan kewangan daripada kerajaan negeri(RM500)dua tahun kemudian selepas banjir.Tak tahulah nak salahkan siapa.

Baru lepas kursus LINUS Tahun Dua di Pangkor dan terus update blog.Ye la,selepas ini aku akan marking paper sampai habis dan esoknya akan cuba curi masa untuk Ujian Pasca murid Protim(sebab deadline 12 November 2010).Jumaat minggu depan juga ada Pertandingan Bercerita dan Syarahan Bahasa Melayu.Sekolah dah nak tutup jadi kena settle juga minit mesyuarat panitia dan fail persatuan BM,jadi jadual agak pack.

Susah hati sebab tak dapat pulang ke Perlis.Kesian nanti mama,papa,nanab dan adik nak cuci rumah.Bukannya seronok pun nak cuci rumah yang dah bercampur air najis dan air banjir.Tak lama lagi Hari Raya Aidil Adha pulak.Perlis sambut raya Qurban.

Pasal Facebook,buat masa ni diam la dulu.Menyesal juga main redah saja approve orang.Sebab aku dah pening dengan komen dan PM yang tak memahami situasi.So lepas ni kalau terbuka balik pun biarlah kawan yang betul-betul kawan.

Cukup2 la kawan Facebook yang ada..semoga yang ada ni pun saling memegang dunia dan akhirat..(sebab aku pun manusia biasa dan lemah..).

Aku sentiasa ingatkan dalam hati..aku pun tak sempurna jadi don't expect ppl to be perfect too.Kalau aku ada speculation pasal orang,orang pun akan ada speculation pasal aku.I'm trying my best not to judge ppl.Tapi bukan bidang kuasa aku kalau orang nak judge aku.So may be sebab tu aku quit fussy about soulmate or cloz frenz.Tapi once aku dah baik ngan somebody,may be orang pula akan jengkel sebab aku ni too concern n protective.So kalau benda ni mengundang negatif dan merenggang silaturahim,aku akan ubah.Korang tahu siapa korang dan aku memang ikhlas berukhuwah dengan korang.Tak kisahlah kawan dari sekolah rendah,menengah,Mara,maktab atau yang ada sekarang.Tapi kalau dah silent(especially yang dah ada family),kita ikut rentak je.

Back to cerita banjir.Deepavali ni memang cuti umum.Tapi tak de plan lagi.Ingat nak turun KL tapi hati kat Perlis teringat umah masuk banjir.T-shirt2 budak shahiratics pun habis dah kena banjir.So rezeki Izzy Designs.Kuasa Tuhan..Allahuakbar!

Harap family kat umah abang sepupu(Ajun) selamat dan adik aku lagi sorang yang kat Politeknik Arau,Yaya sabar juga duduk atas bukit tapi dikelilingi air.Kerajaan please hantar bantuan makanan untuk budak2 poli tu dan juga untuk mangsa2 banjir.

Letih memang letih..tapi lepas Zuhur ni nak kemas2 rumah yang dah ditinggal 3 hari dan mandi dan tanda kertas.

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D