WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Tuesday 16 November 2010

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Salam sejahtera,buat pertama kali dalam hidup saya Aidil Adha kali ini disambut tanpa keluarga dan takbir raya di kampung.
Saya juga ada harga diri,apabila mahu diminta cuti rehat khas pun bagaikan meminta sedekah lebih baik saya keraskan hati.Cuti cuma sehari mana bisa saya kelam kabut pulang ke Perlis dari Ayer Tawar?Soal birokrasi ini memang lumrah dunia fana ini.Memberi tetapi dengan nada kurang memuaskan.
Saya rasa kelemahan saya untuk berkata 'tidak' dan sering bertolak ansur dalam sesetengah situasi memberi tamparan juga buat saya.Jadi saya belajar untuk keraskan hati agar ada masanya tidak dipijak oleh manusia-manusia yang lupa hujungnya adalah kematian.
Berbalik kepada Aidil Adha,menurut Islam ini adalah perayaan yang besar..al idul kabir.Tapi budaya di Malaysia telah menjadikan perayaan ini sebagai perayaan kedua selepas Aidil Fitri.Sama-sama kita muhasabahkan diri sama ada kita mampu mencapai tahap pengorbanan Nabi Ibrahim A.S yang sanggup mengorbankan puteranya Nabi Ismail A.S.Sesungguhnya Allah SWT telah menduga nabi kita dengan seberat-berat ujian kerana kasihkan baginda.Allahuakbar!

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D