WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Monday 13 July 2009

Memujuk hati..:)

Saya hanya manusia biasa,bukannya Nabi..maka,saya sering melakukan kesalahan.Manusia lebih bersemangat melakukan apa yang dia suka tapi setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya sama ada kekejaman Israel terhadap Palestin atau peristiwa 9/11 New York.

Kadang-kadang beberapa perkara perlu aku timbul secara positif supaya hati dapat ditenangkan.Saya hanya manusia biasa,tapi itu bukan bererti kita sebagai manusia bebas melakukan apa saja kesilapan.Sesekali mungkin alpa,dua tiga kali sudah biasa.Kerjaya aku sekarang bukanlah satu pekerjaan yang aku idamkan atau gilai.Aku lebih senang menjadi penulis atau jurugambar berbanding seorang guru.Itu kata naluri hati aku.Tapi hanya Dia yang mahu tahu betapa rahsia dan hikmah di sebalik kerjaya yang aku sering keluhkan ini.

Malah apalah sangat keluhan aku berbanding Hamba Allah di Palestin yang sentiasa mendengar bedilan peluru dan mortar?Sesekali ingin menjerit atau menangis,apalah sangat perkara yang menyentuh hati aku daripada seorang ibu yang menyaksikan anaknya bekecai di depan mata di Iraq?

Hati ini juga perlu dipujuk..jika kita susah,ada lagi manusia yang lebih susah daripada kita.Bersyukur kepada Allah seadanya atas rahmat yang diberi..:)..

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D