WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Wednesday 1 January 2014

2014!

Assalammualaikum dan hai... bila nak bawa anak saudara tengok 'Frozen' baru tersedar kat Perlis tak ada panggung wayang. Perlis satu-satunya negeri Barisan Nasional yang tak ada wayang Norman KRU. Saja sebut benda tu sebut Norman KRU pernah condemn jangan undi PAS sebab akan menggugat industri hiburan sebab Kelantan tak ada wayang... HUHU. Tak ingat bila kali terakhir tengok wayang kat Perlis.. Titanic kot.. zaman tok nadak. Masa tu ada Capitol yang sekarang jadi Dewan Unimap dan Mahkota yang sekarang jadi mini mart.

Usah sebut wayang.. dulu masa kecik2 ada juga mini zoo yang ada beruang dan monyet2 di Sg Batu Pahat. Ada Taman Burung. La yang kekal setia Taman Ular yang juga menempatkan buaya sekor dua dan memerang huhu..

Secret Recipe, KFC, Pizza Hut, Fruitty Tutti adalah berterabur. Tak ada McD? Kalau sebab anti rejim zionis baguslah. Shopping complex? Ada la The Store yang tahap Billion Pantai Remis.
Kalau nak merasa pembangunan kat Perlis, kirim salam. Itulah satu2  nya negeri setia Barisan Nasional yang tak pernah pemimpin setempat tak terpandang tsk..tsk...

Kot famous pun jalan pintas pi Danok tempat orang kahwin lari.

Saya anak jati Perlis. Daripada saya kecik sampai tua, ada la 5% pembangunan kot... kalau orang luar yang harap Perlis koman2 macam Seri Iskandar jauh panggang dari api. Kesian students UITM, Unimap, Politeknik, Kolej Kejururawatan, IPG Perlis, ILP dan sekolah sains yang mai luar dari Perlis.
Kalau nak makan nasi kandar sedap pi Nuun kat pasar pagi (market Kangar).. nak jam mahal n original tapi harga best boleh pergi Emas Kerajang Duty Free Shop kat Padang Besar. Nak thai food pi Restoran Sawaddi. Nak jogging2 sambil sesekali terbau tahi lembu sila ke Pengkalan Asam. Nak handphone? Tak berbaloi. Harga mahal kedekut casing. Dulu mungkin saya suggest Sentosa Parade, Alor Setar tapi dah banyak dihuni gangster daripada yang suci.

Apapun kalau nak kedamaian dan memang anak jati Perlis. Okay saja walaupun tak ada apa pembangunan huhu...

Semoga 2014 Perlis menunjukkan perubahan!!

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D