WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Tuesday 5 November 2013

Pusat Sains Negara Wilayah Utara Kedah

Salam Maal Hijrah! Selamat menyambut awal Muharram untuk para muslimin dan muslimat. Semoga tahun baru ini kita mulakan dengan istiqamah dan berjihad menentang bisikan syaitan dan berusaha menghalang kejahatan sendiri. InsyaAllah.. mulakan tahun baru ini dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang disusuli baginda Muhammad S. A.W.. happy Hijrah new year for Muslims! :)

Okay memandangkan hari ini cuti umum dan menjelang cuti sekolah ni kalau nak habiskan masa dengan anak-anak sambil mengembangkan neutron-neutron dalam otak mereka.. bolehlah berkunjung ke Pusat Sains Negara Wilayah Utara di Alor Setar, Kedah. Dekat-dekat area Gunung Keriang.. berdekatan juga dengan Muzium Padi dan Kampung Tradisional. Masa bawa Piya ke sana memang Piya sangat aktif dan teruja untuk mencuba pelbagai alatan sains kat situ.. tak kurang juga mak2 menakan dia yang terlebih sudah :P. Dalam diri macek ni memang ada unsur2 skema juga haha.. ingat lagi masa Darjah 4, orang lain boring tahap gaban melawat Tapak Candi Bukit Batu Pahat.. macek dah siap salin nota segala Tuhan Hindu.. OMG haha..

Pusat ini rasanya masih baru.. tiada bayaran masuk dikenakan setakat ini. Rasanya pihak pentadbiran di sana perlu memperbanyakkan lagi bahan pameran sains dan teknologi serta mempromosi pusat ini supaya setanding dengan Pusat Sains Negara di KL. Jom cuti-cuti Malaysia :D

Acu mencuba telefon 'cap telinga' :D


UFO

Tree house.. Piya saja yang naik kat atas dengan Acik dia

Tornado.. no entry

Musician la sangat Piya

Entah siapa yang excited.. Angah ke Piya :p

Shooting star with mama

Little pirate Cik Piya

Angah dan Acik memang kuat berlakon :p.. earthquake section.. boleh rasa shaking masa masuk rumah kat situ.. tapi gambar rumah tu gelap sangat..

Who is the winner?

Piya memang sangat excited.. semua nak try

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D