WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Sunday 8 January 2012

Saya Sudah Xpax!

Akhirnya saya bertukar kepada Xpax2.Walaupun pada mulanya saya menghadapi masalah untuk subs weekly RM18.Sebabnya seorang petugas careline CELCOM suruh saya tunggu sejam bila SMS subs yang saya hantar tak di respons.Setelah panash ati saya pun kol careline CELCOM sekali lagi.Kali ini petugas yang lain lebih baik hati dan bertanggungjawab sudi membantu saya dengan subs melalui call.

Dah dapat hidupkan weekly broadband dah tak dapat signal 3G pula.Rupanya kena aktifkan 3G terlebih dahulu.Mujurlah FOC.Okay ini langkah nak aktif 3G for dummy macam saya haha..

Hai saya Snow White versi Panda(tetibe kan..) :D.Kalau belum aktif 3G signal kat atas akan kuar huruf E(Edge) atau G(GPRS) saja.Kalau dah naik 3G atau H(HSDPA) okay la tu..langkah2 macam kat bawah(abaikan masa sebab screen capture lain time hihi)

Macam biasa tekan *118#

Lepas tu tekan 8 My Account

Amik 5 Other Service

Amik 6 FOC Upgrade To 3G


Usai itu anda akan dapat SMS ini dan jawap je 3G..akan dapat respons TQ dari CELCOM

Kalau dah berjaya anda akan dapat SMS ini :D..dan install setting untuk 3G anda yang diberi..

Lepas semua selesai baru saya call careline CELCOM sekali lagi untuk membatalkan Exec 50+Data RM58 dan data only broadband RM68.Macam biasa mesti ditanya alas an,jadi saya jawap saya bertukar kepada Xpax2 plus mobile internet.Mereka berjanji untuk membatalkan dalam masa 24 jam atau selewat-lewatnya 3 hari bekerja.Sempat juga promote 50% untuk 2 bulan bagi data only.Tapi tak payahlah.

Setakat hari ini hanya data broadband yang memberi maklum balas ‘dalam proses pembatalan’.

Coverage data okay lah..kadang2 laju kadang EDGE..tapi yang penting berjimat hehe..

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D