WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Monday 9 January 2012

Review:Samsung Galaxy W

Salam alaik n hai..tadi balik sekolah sangat lapar jadi terus masak paprik ayam dan makan sampai kenyang.Terus rasa nak review Galaxy W bila da kenyang.Alhamdulillah.

Paprik pun letak watermark..-_-

W ni telefon mid end.Masa saya beli bulan 12 tahun lepas.Harga dalam RM920 kat Adeqa Enterprise di Taman Kemajuan kat Perlis.So anda akan dapat lengkap semua kabel,earfon n kies.Kalau tak dapat kies boleh je download.Kies ni penting sebab nak install driver supaya senang nak buat tethering.

Saya ambik warna putih sebab nampak gugurl sket..si Snow White

Okay processor dia 1.4GhZ..tapi tak lah dual core.Skrin pun TFT tak Super LCD atau Super AmoLED.Android yang digunakan Gingerbread 2.3 jadi kira up to date la juga.Sebelum ni saya guna Froyo kat Samsung Galaxy SL saya jadi dapat rasa juga perbezaan lebih laju sket.Amik gambar pun tak lag.

About fon

Ada juga LED Flash untuk amik gambar waktu malam dan gelap gulita.Bahagian belakang kesat dan tak licin jadi ambil warna putih memang risiko cepat kotor.Kalau permukaan licin senang nak cuci.Jadi pakai la hard case untuk melindungi W anda.Hard case SGP yang tak ori pun boleh dapat dalam RM15 ke atas.

Ni sebelum letak hard case..gambar bawah letak hard case(patut amik angle belakang jgk kan..)

Apa yg saya suka dengan mana2 android?Saya sangat suka live wallpaper cute yang suka ikut jari kita..nih si panda akan tengok mana jari anda touch..lagi satu si kucen nekochan lagi comel siap tido,main dan menari kalau touch..

RAM katanya 512MB tapi anda akan dapat 351MB je sebab dah tolak apps.ROM juz 2GB jadi gunalah memory kad yang tinggi.Saya pakai 8GB je buleh la.

Saya tak tahu pengguna W lain.Tapi saya kerap juga menghadapi masalah hang.Dalam sehari akan jadilah juga.Huk huk..:’(

Oh ya kalau anda suka letak rantai telefon.W ni tak ada ye.Jadi kalau nak letak juga sangkut kat lubang speaker.Buat yang tanya ada tak 3G call..ya ada.Dan boleh juga diguna sebagai web cam untuk YM,Skype dan sebagainya.Bab 3G harus faham Digi dan Maxis tak boleh 3G sesama mereka.Kalau anda pengguna Digi,anda memang akan dapat unable video call kalau nak 3G dengan Maxis.Yang len teda masalah.

Kalaulah SL saya ada LED Flash memang saya tak akan tukar dengan W.Secara peribadi,pendapat saya SL lebih rasa mewah.Yang S2,S dan S Plus sudah sememangnya.

Tapi kalau nak kata cute dan feminine,saya rasa W memang pemenang.Bagi kategori mid end,si jejaka mesti tampak hebat dengan Ace manakala si lady dengan Wonder.

Nak tukar tak hp W ni nanti?Tengoklah kalau S2 versi pink yang dipasarkan di Korea only terbabas sebagai AP set di Malaysia..hehe..mungkin saya akan mendapatkan versi pink :D

Keseluruhan saya bagi 3.5 dari 5 bintang.

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D