WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Sunday 19 December 2010

Hmmm....

Berapa orang yang sanggup berkawan kerana kepentingan?Dan berapa orang juga yang sanggup menggadaikan kepercayaan seorang sahabat juga kerana kepentingan?Serta berapa orang yang menggadaikan amanah pastinya kerana kepentingan.

Sampai satu tahap,kesabaran saya sudah sampai kemuncaknya.Saya cuba mengembalikan aura positif dengan menyingkirkan rasa MARAH,DIKHIANATI dan DITIPU BULAT2.Sudah berapa kali terhantuk.Acapkali juga saya terngadah.Sepatutnya daripada dulu lagi saya tidak membuang masa dan rezeki berulang alik ke kota metropolitan untuk satu perkara yang cuma keseronokan semata-mata.Betapa saya memperjudikan kerjaya saya ketika itu.

Entahlah..sekarang kepentingan itu saya buang jauh-jauh.Sama-sama kita lihat,berapa orang yang masih bersahabat kerana tiada kepentingan lagi?Satu sudut yang lain saya berasa lega kerana tiada yang perlu hasad lagi kerana tiada kepentingan.Saya kembali kepada seorang guru bersama nawaitu untuk memberi didikan yang sempurna kepada anak Malaysia.Walaupun gaji sederhana dan tidak glamour,doakan saya berjaya dengan nawaitu saya.

Tak salah menjadi jujur dan naïf kerana kualiti itu sukar ditemui dalam individu sekarang.Sikap mudah baran dan emosi yang patut disingkirkan.Teringat kat Prof Dr Muhaya Mohamad,orang yang tension ialah orang yang mengambil kira cakap orang(lebih kurang).Orang berasa susah dan keliru kerana perkataan itu sering dilafazkan dan diset dalam mindanya.Difikirkan balik,ada kebenarannya.

Allahuakbar,tak tahulah nak cakap..saya cuba tarik nafas dalam-dalam dan lepas.

Ya Allah ampunkan dosa saya yang saya lakukan secara sedar atau tanpa sedar..

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D