WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Tuesday 9 August 2011

Saya Tetap Sayangkan Awak

"Ayu..semua orang pernah buat salah,tapi saya tetap sayangkan awak.."
Bila cinta ini tak lagi bermakna..yang ku rasa kini hanyalah nestapa..ditinggalkan cinta masa lalu...

SKRETTTTTTTT....

Iye ke?
Betul ke?
Saya tetap sayangkan awak?

'Perfect'nya Kasyah dalam 'Lagenda Budak Setan' sampai semua 'aweks' tertawan dengan cinta setengah mati terhadap Ayu.Tapi nama pun novel kan?Diadaptasi ke filem.Saya pun kalau buat novel ayatnya puitis.Hehe..

Hakikatnya dalam dunia realiti..awek tak balas SMS pun ada yang nak 'break'.Isteri lambat buka pintu masa lepas bengang terperangkap 'jam' pun ada suami yang nak bagi 'penampor'.Suami tak ingat 'birthday' pun ada yang seminggu tidur luar.Sayang tu ada,tapi dah kurang.

Moral dialog tu...sentiasa cuba menerima insan lain seadanya..InsyaAllah.

Realiti?Soal "semua orang pernah buat salah,tapi Saya tetap sayangkan awak.." baru betul.Kenapa 'Saya'?'Saya' kan kata ganti nama diri bukannya nama khas yang perlu huruf besar.

Kerana 'Saya' tu Yang Maha Esa.

Hanya Allah SWT yang sentiasa sayang kita walaupun beribu dosa yang kita lakukan.Dia sentiasa memberi peluang kepada kita selagi ajal dan kiamat belum tiba.Walaupun solat selalu berlubang,maksiat jadi makanan..Allah masih melindungi kita,memberi nafas yang baik dan harta benda yang melimpah-ruah.

Ya Allah,sesungguhnya Kekasih Teragung yang sentiasa 'semua orang pernah buat salah..tapi Saya tetap sayangkan awak.."

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D