WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Sunday 9 January 2011

Membuka Kalendar 1432 Hijrah Dan 2011 Masihi

Assalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Allah masih sayang lagi untuk kita semua yang masih bernafas pada 1432 hijrah dan 2011 Masihi.Dalam dosa-dosa yang masih bergelumang kita semua masih diberikan kesempatan untuk memperbaiki keadaan sebelum mata tertutup atau sengkakala berbunyi.

Saya rasa tidak lewat untuk mengucapkan selamat tahun baru dan selamat mengajar untuk semua pendidik.

Tahun 2010 saya tinggalkan dan saya lupakan semua kenangan pahit.Setiap curang dalam persaudaraan sesama Muslim saya jadikan pengajaran.Tak perlulah saya membuka aib dan nama Hamba Allah yang mencoret arang dengan kata fitnah kepada saya di dada blog yang boleh dibaca umum ini.Semoga Allah membuka pintu hati saudari tersebut.Seindah nama biarlah seindah hati.Semoga Allah meniupkan nur ke dalam hatinya.Walaupun langsung tiada ungkapan maaf setelah berkonfrontasi antara saya dan dia tapi saya serahkan kepada Allah untuk menghukum Hamba Allah ini.Menghukum atau memberi hikmah..sedangkan Saidina Umar Al-Khatab yang pernah membunuh anak kandungnya sendiri pun diberi hidayah,inikan Hamba Allah ini.Jika beliau mempunyai masalah psikologi,mohon rujuk kepada pakar supaya keadaan tidak bertambah parah.Wallahualam..

Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah dari golongan kamu juga. Janganlah kamu kira bahwa berita bohong itu buruk bagi kamu bahkan ia adalah baik bagi kamu. Tiap-tiap seseorang dari mereka mendapat balasan dari dosa yang dikerjakannya. Dan siapa di antara mereka yang mengambil bahagian yang terbesar dalam penyiaran berita bohong itu baginya azab yang besar.An Nuur:Ayat 11

Dan katakanlah kepada hamba-hamba-Ku:“Hendaklah mereka mengucapkan perkataan yang lebih baik (benar). Sesungguhnya syaitan itu menimbulkan perselisihan di antara mereka. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi manusia.Al Israa’:Ayat 53

Untuk peringatan diri saya sendiri juga kerana wanita selalu sangat menyalahgunakan lidahnya.Tak perlu saya berlagak poyo dan skema seolah-olah saya terlalu suci tanpa dosa.Tiada manusia yang sempurna.Namun jika saya ada kesalahan yang saya lakukan tanpa saya sedari,sejuta keampunan saya mohon daripada mana-mana Hamba Allah.Saya juga akan cuba memperbaiki kelemahan dan kelalaian diri.Kadang-kadang musibah yang diberi kerana kealpaan diri sendiri.Kerana alpa,Yunus A.S ditelan ikan nun,kan?MasyaAllah..

Secara peribadi,semoga tahun 2011 ini memberi peluang bagi saya memperbaiki segala kesalahan yang dilakukan pada tahun-tahun yang lepas.Saya ingin member tumpuan yang lebih kepada kerjaya saya sepertimana semangatnya saya semasa mula-mula bergelar mualimah dulu.

Terima kasih untuk kehadiran seorang teman.Semoga kita sentiasa berlindung di bawah rahmat Ilahi dan syafaat nabi.Saya bukanlah wanita yang sempurna,masih memerlukan bimbingan dan naungan daripada Hamba Allah yang diberi amanah menjadi khalifah Allah di muka bumi ini.Perasaan kasih dan sayang antara sesama insan itu adalah anugerahNya yang bernilai dan tidak terkira...:)..


Dan Allah telah menjadikan bagi kamu pasangan-pasangan dari jenis kamu sendiri dan menjadikan bagi kamu daripada pasangan-pasangan kamu anak-anak dan cucu dan memberikan rezeki kepada kamu daripada benda-benda yang baik. Surah al-Nahl: 72

Amin.

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D