WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!

Saturday 29 August 2009

Kerana Iman Ini Ada Naik Dan Turunnya

Bila menjelang dinihari,aku mula terfikirkan akan situasi aku kepada Hamba Allah.Menerjah di ingatan tentang kematian(kerana sunat mengingati kematian sebagai seorang Islam).Memikirkan berapa kerat pahala yang dilakukan.Mengharapkan esok masih ada untuk terus membaiki kekhilafan diri.Merancang masa hadapan supaya tanggungjawab di dunia ini dapat dilunaskan.Kerana iman ini ada turun naiknya,maka kadang-kadang sebagai manusia aku alpa dengan kseronokan dunia.Aku,kau,kita dan kamu semua.

Semoga Allah S.W.T sentiasa berada dekat di hati umat2 Islam dan minta2 dijauhkan dengan sifat bongkak dan sombong kepada-Nya.Iman ini ada naik turunnya tapi semoga hari esok bertambah-tambah keimanan ini.Manusia dengan seribu kehilafan.Seperti bait-bait zikir munajat..
اِلَهِى لَسْتُ لِلْفِرْدَوْسِ اَهْلاَ وَلاَ اَقْوَى عَلَى النَّارِِ الْجَحِيْمِ
(
TUHANKU AKU TAK LAYAK MASUK SYURGA-MU..NAMUN TAK UPAYA MENGHADAPI API NERAKA MU).
استغفر الله...................

No comments:

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D