WHO'S FOLLOWING THIS BLOG?

AMAN PALESTINE

AMAN PALESTINE

NOTHING LASTS!

NOTHING LASTS!
Showing posts with label mobile. Show all posts
Showing posts with label mobile. Show all posts

Monday, 18 October 2010

Review Blackberry Torch 9800 Di You Tube

Review tentang BB Torch 9800.Berita baik touch screen dia x lagi 'click' macam Storm tapi smooth.Kamera MP.Harga AP set RM2060(setakat tarikh hari ni).Teringin juga,siapa nak beli Storm 2 dan Bold @ saya?:)


credit:crackberry.com

Tuesday, 31 August 2010

Review:BlackBerry Storm II


BB Storm II atau BB Storm 9520.Okey.Kamera macam Bold juga 3.2 MP.Ada wifi..macam biasa ada 3G.Harga beli kat Pertama Kompleks memang mahal RM1980 sedangkan di area Sentosa Alor Star boleh dapat RM1800 ke bawah.Okey spoil sikit kelemahan memang touch screen dia kejung macam besi.Maksudnya tak smooth.Sesuai la untuk lelaki..nak tekan..tekan betul2.Sakit jiwa juga mula-mula pakai.Sound lebih kuat daripada Bold II tapi sedikit pecah macam Nokia Xpress Musics.Nak buka belakang memang memerlukan kekuatan kuku.Kelebihannya Nampak stylo.Tapi bagiku,Bold lebih friendly.

Sunday, 11 April 2010

BlackBerry Bold 9700:The boldest one!


Sebenarnya dah lama berkenan dekat BlackBerrry(BB) ni,since first I saw it dalam telemovie Disney.Tak ingat tajuknya.

Since saya memang Nokia hardcore amatlah sukar melepaskan brand itu sampai la last week saya dapatkan juga BB Bold 9700 ni.Okay apa yang best?BlackBerry Internet Service pastinya yang ada true push email.Maksudnya semua email dan Facebook akan masuk terus ke dalam BB anda.Kadar bayaran mengikut telco masing-masing.Fizikal?Solid dan sedap dipegang.Takkan tergelincir daripada tangan.Kamera 3.2 megapixel.3G ada tapi tak de video call.Ada wifi.Sound superb.May be tak de bass macam Nokia Xpress Music 5800 tapi ada pasti takkan ketinggalan deringan.Ada office tapi perlu license untuk create document(words,power points dan xls).

Anda perlu pegang dan rasa,pasti anda takkan lepaskan BlackBerry Bold 9700..(boleh iklan gitew?).Cukup puas hati..5 bintang!Double thumbs up!


Wednesday, 18 February 2009

CLAIRE DILEMMA

I had a few scratch on my Nokia N85..obviously,I hate scratches.I dunno how it happened,maybe it against my apple’s button when I put it in my pocket.
Then,I want to replace it with Nokia N79,which is more colorful and the AP price costs about RM1200plus.But,it hard to find the red version of the phone.(just heard(on tv3) the ADUN Kinabatangan said izajah and not ijazah….hahahahaha..and he issued on ‘Kepentingan Bahasa Melayu-PPSMI’..how can he be a YB?)
Back to my real topic..
Forget the N79,I laid my eyes on LG KC910 Revoir..Revoir the great painter.It’s gonna be the great touch screen..I thought.It had 8mp camera and dolby mobile sounds.But after read mostly..the bad comments,I changed my mind.And the price though..RM1800plus..ceh!
Suddenly..
Nokia 5800..good functions (WiFi,3.5G,faster touch screen,superb sounds and etc) but with the same Nokia’s looks.Black,red or blue.The AP price about RM1200plus..
And again..Nokia?
…to be continued..thehehehe
OPTION A:Am I going to buy Nokia 5800?
OPTION B;Or living happily ever after with the scratches?

Thursday, 20 November 2008

BARU LEGA DEMAM DAAA..

Actually,semalam lagi sudah ada sedikit kelegaan demamku ini..tapi hari ni Alhamdulillah,Catwoman bertambah-tambah kuat.

Semalam pi Tesco,Sentosa,Tekstil Mee Ca Mee dan Star Parade. Ikutkan,aku beli bantal kat Tesco ngan bagi kotak hp Yan kat Sentosa ajer. Tapi Maksu Som yang shopping sakan. Huh..hp Nokia E66 yang aku trade telah bertukar menjadi hs baru. Hah,korang jangan tak tau,inilah taktik penjual hp Sentosa Parade. Bukan diaorang saja, semua pekedai. Pasal tu bila trade dia minta kotak sekali. Kalau korang nak hp yang betul-betul baru,baik korang beli dari pengedar sah macam Zitron atau Avaxx. Tapi ada juga pengedar bukan sah yang boleh dipercayai macam CSL. Yang lain-lain tu aku tak jamin.

Tapi macam hp aku okay la pasal aku pun baru pakai 2 minggu. Yang lain?Hmm. Aku pun berani beli hp AP dari CSL. Takpun hp keluaran baru. Walaupun dah ada orang pakai,tapi fungsinya masih baik. Kedai mana? Ish,tak bolehlah bagitau,nanti aku tak dapat special price lagi.Apapun yang nak beli hp AP berhati-hati.

Sekarang ni ada batuk-batuk sikit pasal gatal nak makan nasi goreng kampung kat kedai makan depan sekolah memandu Behor Pulai tu..uhuk..uhuk..

Sayangilah hp anda..tihtihtih..

Monday, 17 November 2008

NEW GUY-NOKIA N85

Aku baru jer menukarkan Nokia E66 dengan Nokia 85. Untuk full review aku akan update kat http://www.claire-bear.blog.friendster.com/ tapi wat masa ni friendster tengah wat maintenance pe ntah..so aku cerita sikit2 kat sini.

Ok i bought it at Sentosa,Alor Setar.Macam2 rega AP set sepanjang survey aku dari Perak ke Penang ke Alor Setar. Ada RM2000 hingga paling rendah RM1580..depend pada syarikat AP itu aku rasa,atau sejauh mana penyangaknya penjual HP. Yang aku pasti harga Avaxx atau Zitron dalam RM2000 lebih. Akhirnya aku beli AP set dengan harga RM1780 pasal dia ambil aku punya Nokia E66 tinggi..plus dapat mc 4GB..bolehlah.

HP ni okay..tapi keypad dia agak keras sikit..okaylah full review lawati laman blog friendster ku itu..:)



new guy..

Sunday, 16 November 2008

HOLIDAY..HAPPY HAPPY HOLIDAY!

Huhu..holiday juga at last..
aku baru sampai dari Perak..sekarang kat Perlis.
Baru saja beli Nokia N85..tapi card reader aku slow tak boleh baca memory card 4GB..
Nanti aku cerita lain pasal Nokia N85 ni..caloooo..

AQSA SYARIF

AQSA SYARIF

TUAN TANAH

TUAN TANAH

MY BELOVED NIECES :D

MY BELOVED NIECES :D